czwartek, 4 lutego 2016

Premiery kinowe luty 2016 cz. 1.


Zgodnie z zapowiedzią, kolejne zestawienie kinowych premier. Tym razem trójka z pierwszych dwóch tygodni lutego. Dwie produkcje amerykańskie, jedna europejska. Przed Wami Spotlight, Deadpool i Barany. Islandzka opowieść. 




Spotlight 5 lutego 2016 (Polska) 3 września 2015 (świat)

Gatunek: Dramat

Reżyseria: Tom McCarthy

Produkcja: USA

Występują: Mark Rufallo, Michael Keaton, Rachel McAdams

Czas trwania: 2 godz. 8 minut

Spotlight ostatnio dominuje w mediach. Gdzie się nie spojrzy, tam same pozytywne recenzje. Trójka aktorów wychwalana za kolektyw, jednak nominacja dla McAdams za najlepszą damską rolę pierwszoplanową podobno bardzo na wyrost. Film opowiada o grupie dziennikarzy bostońskiego dziennika, który bada sprawę skandalu w kościele katolickim na tle pedofilskim. Tak jak wspominałem, film Toma McCarthyego zbiera bardzo dobre opinie, dodatkowo został nominowany przez Akademię aż w 6 kategoriach. Dla mnie „Spotlight” to jedna z najciekawszych premier nie tylko stycznia, ale całego roku. Do kin trafi już jutro, czyli 5 lutego.
Trailer



Deadpool 12 lutego 2016 (Polska) 4 lutego 2016 (świat)

Gatunek: Akcja, Sci-Fi

Reżyseria: Tim Miller

Produkcja: USA

Występują: Ryan Reynolds, Gina Carano, T.J. Miller

Czas trwania: 1 godz. 48 minut

Kolejna Marvelowska produkcja. Przedstawia jednak trochę innego bohatera niż zwykle. Deadpool, grany przez Ryana Reynoldsa to druga osobowość amerykańskiego żołnierza wywołana przez eksperyment laboratoryjny. Cechami dominującymi w tej produkcji, sądząc po trailerze, będzie czarny humor i to ten najniższego sortu. Ja odkąd dowiedziałem się o planach ekranizacji komiksu czekam i liczę na dużą dozę rozrywki. Po zapowiedzi myślę, że się nie zawiodę, dodatkowo twórcy wykazali się poczuciem humoru publikując taki oto plakat.  Także Panowie, jeśli planujecie zemstę za zeszłorocznego Greya na walentynki, polecam. Premiera 12 lutego.
Trailer



Barany. Islandzka opowieść – Hrútar 12 lutego 2016 (Polska) maj 2015 (świat)

Gatunek: komediodramat

Reżyseria: Grímur Hákonarson

Produkcja: Islandia , Norwegia, Dania, Polska

Występują: Sigurður Sigurjónsson, Theódór Júliusson, Charlotte Bøving

Czas trwania: 1 godz. 30 minut.

Nie słyszałem nic o tym filmie, gdzieniegdzie podczas podróżowania po mieście mignęły mi plakaty, ale nie zwróciły większej uwagi. Ale od momentu, gdy będąc w kinie zobaczyłem zapowiedź tego komediodramatu od razu wiedziałem, że muszę to zobaczyć. Produkcja doceniona na festiwalu w Cannes,a także laureat Złotej Żaby na festiwalu Camerimage. Mnie jednak najbardziej przyciągnęły Islandzki język i krajobrazy. Premiera 12 lutego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz