piątek, 8 kwietnia 2016

Premiery kinowe kwiecień 2016 cz. 2

Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - flickr.com
Co nowego w kinach? A no, trochę tych premier jest, bo aż 11 filmów będzie debiutowało na złotych ekranach. Z tego wybrałem 5 produkcji, które planuję obejrzeć. „Mustang”, co do którego mam olbrzymie oczekiwanie, szalony film „Hardcore Henry”, historię Gertrude Bell „Królowa Pustyni”, rosyjskiego „Majora” a także „Łowcę i Królową Lodu”. 

Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - filmweb
Tytuł: Mustang
Gatunek: Dramat
Reżyseria: Deniz Gamze Ergüven
Produkcja:Francja, Niemcy, Turcja, Katar
Występują: Güneş Şensoy, Elit İşcan, Doğa Zeynep Doğuşlu
Czas trwania: 1 godzina 37 minut

Film, na którego premierę czekam chyba od grudnia, gdzie przed seansem „Zupełnie Innego Testamentu” miałem okazję ujrzeć zapowiedź tej historii. Jest to europejski dramat, nominowany do Oscara w kategorii „Najlepszy film zagraniczny”. Oczywiście uległ „Synowi Szawła”, ale mimo to, jestem przekonany, że „Mustang” to świetny film. Opowiada historię 5 sióstr, które nie godzą się brać udziału w aranżowanych małżeństwach. Oficjalna premiera 8 kwietnia, ja z pewnością obejrzę w ten weekend, Wam polecam to samo.
Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - filmweb
Tytuł: Hardcore Henry
Gatunek: Akcja, Sci-Fi
Reżyseria: Ilya Naishuller
Produkcja: Rosja, USA
Występują: Sharlto Copley, Haley Bennett, Tim Roth
Czas trwania: 1 godzina 30 minut

Szalony film kręcony w perspektywie pierwszej osoby. Powołując się na opis fabuły, Hardcore Henry wypada jak strasznie głupi film akcji. Jednak w połączeniu ze wspomnianym montażem, obraz ten to dla mnie rzecz, którą muszę koniecznie zobaczyć. Pamiętam słabą ekranizację, super gry „Doom”, gdzie jako największy plus uważałem, króciutką scenę nakręconą jak FPS, a film Ilya Naishuller, cały oparty jest w takiej konwencji. Ja się jaram, polecam wyłączyć mózg i obejrzeć zapowiedź.
Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - filmweb
Tytuł: Królowa Pustynii
Gatunek: Biograficzny, Dramat historyczny
Reżyseria: Werner Herzog
Produkcja: USA, Maroko
Występują: Nicole Kidman, James Franco, Robert Pattinson Damian Lewis
Czas trwania: 2 godziny 8 minut

Jak już kilkakrotnie podkreślałem, kino drogi to jeden z moich ulubionych gatunków. Tak więc biograficzny obraz o Gertrude Bell siłą rzeczy musiał trafić do tego zestawienia. Co prawda po ostatnim pustynnym filmie z Mią Wasikowską nadal pozostaje lekki niedosyt, a krytycy najnowszego filmu Wernera Herzoga raczej nie wychwalają, a Pattinson w samym trailerze powoduje śmieszki to w niedalekiej przyszłości i tak planuję zobaczyć . 


Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - filmweb
Tytuł: Łowca i Królowa Lodu
Gatunek: Fantasy, Przygodowy
Reżyseria: Cedric Nicolas-Troyan
Produkcja: USA
Występują: Chris Hemsworth, Charlize Theron, Emily Blunt
Czas trwania: 1 godzina 54 minuty

Odcinanie kuponów od bardzo średniego filmu z Łowca i Królewną Śnieżką. Zainteresowanie budzi jedynie to, że przenoszenie bajek na wielkie ekrany i robienie z nich czegoś w rodzaju bajek dla dorosłych jest całkiem ciekawym doświadczeniem. Co prawda poza adaptacją Jasia I Małgosi większość tych produkcji śmierdzi, to bardzo dobrze się je ogląda będąc chorym. Dlatego kolejna część przygód Łowcy/Thora prawdopodobnie zostanie przeze mnie obejrzana, trzeba tylko poczekać aż się rozchoruję
Zestawienie premier kinowych kwiecień 2016 cz. 2
źródło - filmweb
Tytuł: Major
Gatunek: Dramat, Kryminał, Akcja
Reżyseria: Yuriy Bykov
Produkcja: Rosja
Występują: Denis Shvedov, Yuriy Bykov, Irina Nizina
Czas trwania: 1 godzina 39 minut

Rosyjskie kino, z którym mam bardzo małe doświadczenie zazwyczaj mi się podoba. Dlatego bardzo chętnie obejrzę „Majora”. Światowa premiera tego filmu miała miejsce w maju 2013 roku, także brawo polska dystrybucjo. Produkcja opowiada o policjancie, który potrąca młodego chłopca. Liczę na surowy dramat bez amerykańskich dróg na skróty. 


To wszystko co mnie zainteresowało. Poza wymienionymi zadebiutuje również parodia 50 shades of Grey, czyli 50 shades of Black, ostatni film z Robinem Williamsem „Bulwar”[światowa premiera 20.04.2014, brawo dystrybutorzy], amerykański dramat „Bóg Nie umarł 2”, belgijsko-francuski thriller „Cień”, polska sensacja „Gejsza” w której postaci mają takie szalone pseudonimy jak „Hajs” czy „Kolos” a także dokument „Bracia”.

 Jeśli uważacie, że filmy które pominąłem również są warte uwagi, to bardzo chętnie o tym porozmawiam. A jak widzieliście coś z powyższych produkcji, to podzielcie się opinią. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz