czwartek, 3 marca 2016

Carol - Recenzja

recenzja filmu Carol
źródło - filmweb


Carol to film, dla którego nominacje do wszelakich nagród sypały się niemalże zewsząd. 6 do Oscara, 5 Złotych Globów, 9 BAFTA. Właśnie tymi liczbami, bardzo celnie przedstawionymi na plakatach producenci starają się skusić ludzi do pójścia do kina. Przyznaję, że sam bardzo chciałem zobaczyć ten film i na informację o zaproszeniu na przedpremierowy pokaz w Kinie Muranów zareagowałem bardzo optymistycznie. Myślę, że może za dużo wymagałem, bo po seansie wyszedłem znużony i zawiedziony. 


Nie znaczy to jednak, że ten głośny melodramat osadzony w latach 50 to tragiczny film. Nic z tych rzeczy. Zarówno Pani Cate Blanchett – nominowana za najlepszą aktorkę pierwszoplanową, jak i Rooney Mara – nominowana z najlepszą aktorkę drugoplanową – grają rewelacyjnie. Ta pierwsza wciela się w tytułową Carol Aird. Zamężną kobietę, zawsze nienagannie uczesaną z dokładnym, mocnym makijażem i krwisto czerwonymi paznokciami. Partnerująca jej na planie jak Mara gra młodszą pracownicę sklepu zabawkowego, pasjonatkę fotografii, która sama do końca nie wie czego chce od życia. Aktorki i grane przez nie postacie kontrastują między sobą, co z jednej strony może być zaletą tej produkcji, jednak moim zdaniem jest jej pierwszym minusem, który pociąga za sobą szereg kolejnych.

Lata 50 są super. Auta i stylizacje aktorek oddają bardzo dobrze realia tamtych czasów. Co jednak z tego, skoro fabularnie „Carol” jest tak strasznie uproszczona i spłycona, że kontrowersyjna historia miłości dwóch kobiet w - bądźmy szczerzy – o wiele bardziej ortodoksyjnych czasach, poza otoczką nie wzbudza żadnych emocji. 

„Carol” to taki typowy film, który zbiera wiele nominacji przez tematykę jaką poruszą, jednak formą jaką przybiera nie pozwala mu na zostanie dziełem wybitnym. Dla mnie kino średnie. Byłem, widziałem, ale drugi raz obejrzeć nie zamierzam.



Tytuł: Carol
Gatunek: Melodramat
Reżyseria: Todd Haynes
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Występują: Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler
Czas trwania: 1 godzina, 58 minut

Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz